Euphoria!


"Dinga, dinga, ding,ding,ding här glider queenen in"

Jo då det blev ju riktigt bra (blev ju tyvärr ingen tippning av finalen Anette!) men jag tror på Loreen och hennes låt. Hon sjunger ju bättre än de flesta! Men jag kan inte låta bli att tycka synd om Danny, ja han kan bli lite mycket ibland, men han har satsat så otroligt mycket på det här i ett halvår och så tar det bara slut. Klart man blir besviken. Men om han tar en paus på något år nu och kommer tillbaka, mer krut på låten än på nummret, så ska han nog också ta sig till Eurovision!


Jag hade tippat de här fem låtarna i topp, dock utan inbördes ordning.
Loreen - Euphoria
Danny - Amazing
Molly - Why am I crying
Lisa Miskovsky - Why start a fire
David Lindgren - Shout it out

Så jag hade väl ändå gnaska många rätt, skandal dock att tre av de var de tre som fick lägst poäng av folket! Jag tror vi får tacka de högre makterna (alltså Christer Björkman) för jurygrupperna! Annars hade Ranelid slagit alla utom Danny och Loreen!

Ett tema för årets låtar verkar vara att det ska vara svårt att utföra stegen på dansgolvet sen när man nu fick höra de på Schlager. Euphoria-dansen består mest av "plocka äpplerna" i olika tempo. David Lindgrens break är ju en bit bort. Eller som Ida sa "Om jag lägger mig på golvet så snurrar du på mig!" Och Dannys flow har man väl inte riktigt men jag vet iaf att man ska flippa runt med fingrarna och avsluta med ett "ok"-tecken!

Speaking of Euphoria, vilken svenskdag det har varit i skidvärlden idag. André Myhrer vann slalomen, Ferry och Lindström på pallen i skidskytte VM! Jag säger bara suck it Norge! ja,ja sen vann väl Tora Berger också, men inte förän en annan norksa hade ramlat och dragit med sig hälften av konkurenterna i fallet!


Kommentarer
Postat av: Anette

Blev ju nästan orolig då ingen av er tippade finalen. Men skönt att höra från er med en analys såhär i efterhand. Har redan försökt hänga med i vissa dansrörelser men hade inte tänkt på det där med att plocka äpplen i olika tempo. Ska öva på det :) Hoppas allt är bra med er där uppe i norr, kram!

2012-03-11 @ 22:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0