2010

" sent i december och luften är klra, bilarna glittrar av frost"...Gick och tänkte på den igår, och då insåg jag att det är ett helt år kvar tills det stämmer igen, för nu är det tidigt i januari, ett nytt år och ett nytt decenium!..

I ha vorte gammal tro i!...Tänk att jag kna säga "för tio år sen så .." och faktistk komma ihåg vad som hände då!..

Men jag t'nkte iaf fortsätta sammanfattningen av året 2009 i from av en lista..här kommer det bästa/värsta med året som gått!

Bästa låt: Ayo Technology

Bästa jullåt:
Välkommen hem (EMD)

Bästa film: Patrik 1,5...lite otippat men jag skrattade väldigt mycket när jag såg den..kan bero på att det var den sena bion men iaf!

Årets roligaste: Johan Glans, ohotad kung på komeditronen

Bästa val: Att åka till Teneriffa

Årets fest:  Den i Cissis stuga!

Värsta vurpan: Den med Fegge och badtunnan

Bästa tv-program: Är grymt besviken på allt nytt...(ja även True blood) så det får bli en gammal trotjänare Criminal minds!

Värsta tv-program: Det visas så mycket skit, så jag vet inte vad jag ska välja...Ullared, Färjan 2, Fringe!

Årets "friend": Ross, han blir bara bättre och bättre ju mer man ser Vänner!

Årets jubilar: Mamma fyllde jämt, och drog till Thailand för att fira

Årets äntligen!: Pappa fick följa till Thailand..det har han ju bara pratat om sedan vi kom hem från Grekland 02!

Årets bok: hm..knepigt..Snömannen av Jo Nesbö kanske...(böcker som jag har läst alltså, inte som släptts)

Årets sötaste: X-factor vinnaren Joe Mcelderry!


Årets insikt: Kommer det en ordentlig våg så försök inte att kasta dig över den..man trycks väldigt lätt ner under istället och får snyta sand i flera timmar!

Ja man kan ju skriva hur många kategorier som helst..har jag glömt nån viktig?..Hade tänkt hinna sammanfatta deceniet som gått också...har blivit både myding och "vuxen", tagit körkort och studenten, har träffat massor av underbara människor, har förlorat tre av mina absoluta favoriter- de går aldrig att ersätta, har varit utomlands för både första, andra, tredje och fjärde gången, har lärt mig sjukt många "vänner"-citat, har bestämt mig för att bli sjukgymnst, har ångrat det valet, och har isett att det nog var ett bra val ändå! har insett Peter Jöbacks storhet ffa när det gäller julmusik, har gått och blivit en riktig schlagernörd!, har lärt mig både franska, spanska och latin..dock inte sagt att det finns kvar så mycket..har lärt mig hur det känns när det gör riktigt ont, och hur det känns när allting är så bra som det bara kan bli..


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0