hemtjänsten upphör aldrig att förvåna

Om du jobbade i hemtjänsten och skulle dela ut mat till pensionärer som bodde i ett seniroboende (ett hyreshus för älder typ) och på en stor låda med 12 små matlådor i så stod det en röd korg, tänk  gammal ICAkorg (ja malin icas är röda därför nämer jag dem), och i korgen stod 12 små salladsburkar och så låg där 12 bananhalvor. Vad hade du tänkt då?
a) hmm.. 12 av varje..kanske ger jag en av varje till alla pensionärna..
b) hm..undra vad det här är för små bananer..nej när jag har delat ut maten och salladen så lägger jag de i en lite väska och sen kan jag ge de till annexet imorgon..
c) få se nu..äh..jag ställer maten i hallen så kan ju greta, hasse och alla de andra gå dit och ta sig det dem är sugna på!

jag kan säga att alternativ C hade nog varit att föredra framför det alternativ som byskes hemtjänst valde nämligen b!

Igår ca 14:35 jag och petra sitter ute på rast och undrar som bäst hur vi ska klara av sista en och en halv timmarna..En människa från hemtjänsten tittar ut
- eh vad är det för banahlavor som ligger där?
- ja alltså de ska ha frukt idag, men vi hade för lite för vi har skickat upp på avdelningarna idag så vi delade bananerna så att de skulle räcka, men de ska ha en bit var!
- okej..

Idag ca 10:45
- Norrgårda köket det är Petra. Eh vänta jag ska höra med de andra...har ni skickat nå bananer til Annexet?
- Nej de har inte fått nån frukt idag de fick allt igår..
- De har fått en lite väska med bananer.
- ja inte då härifrån för vi har slut frukt.
- okej..nej vi har itne skickat den okej bra hej.
- De hade fått en väska med massa halva bananer i!

Litet utbrott från min sida. Okej att jag kanske var lite rörig när jag förklarade varför bananerna var halva, men vad trodde hon själv att de skulle vara till???...jag förstår inte att det ska vara så svårt!

Nu är det bums i säng för min del. Imorgon väntar avresan mot storuma 8.30..hemma igen ca 18 och redo för brännboll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0