the Wedding!

Åh, det var hur kul som helst igår!..Det var jättefint i kyrkan.., (grät dock inte en tår tack och lov, så mycket tid som jag hade lagt ner på ögon-maken..säkert en kvart!) Så vackert brudpar har man väl aldrig skådat..och alla var så fina och glada..

Sen bar det av till Byahuse i ostvik där det talades, sjöngs och åts..kan man säga så..En buffe som var jättegod utan att man blev så där äckel-mätt som man kan bli. Jag hamnde på ett jättetrevligt hörn med Cissi, Simon, Therese och Olov och med klas som bordherre...Sången vi hade skrivit blev en hit skulle jag nog säga Hakuna matata-temat passade jättebra !..Bästa talet höll nog brudens pappa, Thomas..det var både roligt och bra!..(dansde med Thomas sen och stackarn hade sovit dåligt i en hel vecka för att han var så nervös !)..tanken slog mg igår.."herre gud om jag gifter mig ska min pappa och mamma och lillebror hålla tal då?..och sjunga/underhålla!..hjälp!!"..jennys familj klarade det dock galant..mer tveksamt om min kommr göra det!

Efter många om och men blev det iaf bröllopstårta..mycket god!..Sen blev det dans också till livebandet Ron Thomas - känd från alla evenemang i ostvik!(mest hängivna fan- Therese Wikström)..Vi dansade allt från disco, ringdans, tåg-dans och riktigt styrdans..nåt för alla smaker helt enkelt..jenny slapp nog höra orden "din mor och din bror ligger ner på dansgolvet" igen..men johan var helt klart king of the dance floor..inte sällan med mer än en tjej åt gången...Dancing queen var bruden själv!..och bäst på föra i styrdansen var Fredde..!

Jag hade inte ens ont i fötterna och tycker att kvällen tog slut alldeles för fort!..hoppas nån gifter sig snart igen jag vill gå
på mer bröllop!

                  
   Jenny och Fredrik 2008 08 02

        "out on the line like a star, like a hero, Love will survive"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0